Ubuntu 9.04(the Jaunty Jackalope) Fakeraid(raid0) Kurulumu” üzerinde 10 yorum

  1. dostum harika bir makale olmuş! Emeğine sağlık!
    Benim bir sorum olacak: Bu kurulum sonrası sisteme windows kurarak kullanabiliyormuyuz!Raid0 ı iki sistemede de kullanabiliyormuyuz?
    şimdiden teşekkür ederim:)

  2. Yazıyı beğendinize sevindim, hele bir de işinize yaradıysa… Bu kurulum sonrasında windows kurulabilir ancak raid-grub sorunundan dolayı biraz tefaruatlı. En temizi önce Windows’u kurup sonrasında Ubuntu’yu aynen yukarıdaki anlatımda olduğu gibi kurmak. Ben hem Ubuntu-Xp hem de Ubuntu-Vista kullandım bu şekilde. Grub’a Windows girdilerini girdikten sonra sorunsuz açılıyor.

  3. Tabi ki, zevkle yardımcı olurum. Ancak daha önce hiç raid1 ile ilgili bir denemem olmadı. Bunun yanında okuduklarıma göre raid0 dan farklı bir kurulum yolu izlenmiyor. Aynen yazıdaki yolları izleyerek kurabilmeniz lazım. Ubuntu/community sayfasında (https://help.ubuntu.com/community/FakeRaidHowto) dmraid ile ilgili bir uyarı var. Biraz eski bir uyarı ama eğer disklerden birinde bir hata olduğunda dmraidin hatayı fark edemeyeceği yazıyor. Lakin çok ta önemli değil, bugüne kadar düzelmiş bile olabilir.
    Son olarak yukarıdaki kurulumun fakeraid kurulumu olduğunu ve eğer raid1 kurulumu LVM/linux software raid kurulumu hakkında bilgim ve deneyimim olmadığını eklemek isterim. Fakeraid raid1 olarak kurmayı düşünüyorsanız, önce yazıyı takip edin ve takıldığınız bir yer olursa çekinmeden bana ulaşabilirsiniz.

  4. Merhaba windows 7 ultimate kullanıyordum ubuntuya geçmek istedim ubuntunun sitesinden 9.04 tr dvd iso halini çektim dvd ye yazdım bilgisayarımı yeniden başlattım kuruluma girdim dediklerinizi harfi harfine yaptım. terminalde sudo apt-get install dmraid komutunu veriyorum kuruyor doğrulama için sudo apt-get dmraid -ay komutunu girdiğimde E: Komut satırı seçeneği ‘a’ [-ay içinden] bilinmiyor. diyor burayı geçip kur dan kuruluma girince raid olan toplam hdd alanını görüyor kur dediğimde kurulum %94 te takılmadanda bitiyor sonra sudo chroot /target dediğimde hiçbirşey vermiyor bulunamıyor yardımcı olursanız sevinirim ubuntu gerçekten güzel bir sistem fakat bu raid 0 desteğindeki sorun nedeni ile beni zor durumda bırakıyor cevabınızı bekliyorum.

  5. Öncelik ile anlatımda hata için çok özür dilerim, nasıl olduy ise defalarca kontrol etmeme rağmen gözümden kaçmış “sudo apt-get dmraid -ay” yerine “sudo dmraid -ay” olması lazımdı. Geri bildiriminizin teşekkür ederim, gerekli düzeltmeyi yaptım.

    Soruna gelince, “sudo dmraid -ay” çıktısını alamadığımız için raid0’ı sorunlu mu sorunsuz mu gördüğünü bilemiyorum. Ama çok büyük bir ihtimalle sorunlu görüyor ki raid0 üyesi sadece bir hdd üzerine kurulumu yapıyor ve o yüzden grub kurulumunu sorunsuz geçiyor. Ya da “grub ayarı” ekran görüntüsündeki önyükleyici kur”bootloader” kısmındaki işareti kaldırıyorsunuz ve o yüzden %94-95 te takılmadan kurulumu tamamlıyor.

    Kurulum rehberini şimdi tekrar gözden geçirdim ve herhangi bir sorunz/eksik yok gibi görünüyor. Rehberi tekrar takip ederek kurulumu deneyin, ve “grub ayarı”nda olduğu gibi ilgili yerin işaretli olduğundan emin olun. Eğer yine sorun yaşarsanız çekinmeden sorun, seve seve yardım ederim.

    Sağlıcakla

  6. Arkadaşlar Ubuntu kurmak istiyorum ama wubi.exe yı çalıstıramıyorum ne olur yardım!
    (İmla hataları düzeltişmtir)

  7. Beğenmenize sevindim ama son 10.10 sürümü ile bu yolla gerek kalmadı. Normal kurulumda herhangi bir mudahaleye gerek bırakmadan sorunsuz olarak kuruluyor artık.

    Softraid kurulumu anlatımı iyi oldu, bildiğim kadarıyla Türkçe rehber yoktu bu konuda adresi önemlilere kaydettim…

Bir Cevap Yazın

